grunex
Tiskové centrum NVIDIA

Společnost NVIDIA vytvořila v roce 1999 technologii GPU, čímž nastartovala rozvoj počítačové herní zábavy, redefinovala moderní počítačovou grafiku a přinesla revoluci do oblasti paralelních výpočtů. V nedávné době pomohly GPU jednotky strojového učení vývoji moderní umělé inteligence – nové počítačové éry – kdy je GPU přímo mozkem počítačů, robotů a samořiditelných aut, která dokáží vnímat okolní prostředí a porozumět mu. Více informací naleznete na stránce www.nvidia.com.

tz

Tiskové
zprávy

fotky

Fotogalerie

grafika

Grafické
podklady

data

Informace
k produktům

kontakt

Kontakt

Tiskové zprávy NVIDIA

10 let vývoje: NVIDIA přináší hráčům s GeForce RTX ray tracing v reálném čase

NVIDIA RTX vytváří pokročilou smíšenou grafiku díky pokroku v oblasti umělé inteligence a ray tracingu v reálném čase; přináší 6násobný výkonnostní nárůst; dostupnost je stanovena na září 2018

Gamescom – Společnost NVIDIA v předvečer veletrhu Gamescom představila novou řadu GeForce RTX™, prvních herních GPU založených na nové architektuře NVIDIA Turing™ a platformě NVIDIA RTX™, která spojuje stínování nové generace s ray tracingem v reálném čase a novými schopnostmi umělé inteligence. 

Nové možnosti smíšené grafiky představují největší generační pokrok, jaký kdy herní grafické karty zažily. Architektura Turing disponuje 6x vyšším výkonem než její předchůdce Pascal™ a opět připomíná počítač jako hlavní herní platformu s nejnovějšími funkcemi a technologiemi umožňujícími hrát v ultra vysokém 4K rozlišení s HDR a 60 snímky za sekundu v těch nejpokročilejších herních titulech.

Turing zahajuje další zlatý věk hraní počítačových her. Realističnost scén je vykreslena jen díky technologii ray tracing, o které si mnoho lidí myslelo, že je nejméně 10 let před námi,“ řekl Jensen Huang, zakladatel a CEO společnosti NVIDIA, v předvečer největšího herního veletrhu Gamescom, a dodal: „Smíšené vykreslování znamená průlom v počítačové grafice a povyšuje ji na novou úroveň díky umělé inteligenci a bleskurychlé ray tracing technologii počítané v reálném čase. Platforma RTX definuje novodobou počítačovou grafiku. Jakmile jednou uvidíte hru s využitím RTX, už nikdy nebudete chtít nic jiného.“

GeForce RTX – Nová rodina herních grafických karet

Nové grafické karty GeForce RTX 2080 Ti, 2080 a 2070 nyní nabízí vlastnosti, které nikdy předtím v herních grafických kartách nebyly, jako jsou:

 

  • Nová RT jádra grafického čipu umožňující ray tracing objektů a prostředí s různými charakteristikami v reálném čase s fyzikálně přesnými, realistickými stíny, odrazy světla, refrakcemi a globálním osvětlením.
  • Tensor jádra bleskurychle a do hloubky zpracovávající výpočty umělé inteligence.
  • Nová struktura NGX integrující umělou inteligenci do celého procesu vykreslování a umožňující využít její algoritmy v reálném čase a vytvořit obraz jako nikdy předtím. 
  • Architektura Turing s pokročilou technologií stínování a programovatelnou úrovní odstínů, umožňující zaměřit výpočetní výkon na místa s více detaily, a tím zvýšit celkový výkon.
  • Vlastní paměť grafického čipu typu GDDR6 s propustností 600 GB/s, představující nejrychlejší paměti na světě pro plynulé hraní ve vysokém rozlišení s maximálním grafickým nastavením.
  • NVIDIA NVLink® pro vysokorychlostní propojení více grafických karet (SLI) s přenosovou rychlostí až 100 GB/s a vylepšenou škálovatelností.
  • Podpora USB Type-C™ a VirtualLink™(1), nového standardu vyvinutého za účelem napájení, zobrazovacích možností a vysokých nároků na přenos dat zejména pro novou generaci headsetů pro virtuální realitu využívající pouze jeden USB-C™ konektor.
  • Nové zdokonalené technologie vylepšující výkon VR aplikací včetně programovatelné úrovně stínování, vícenásobného vykreslení a VRWorks Audio.

 

Navrženo pro hráče společností NVIDIA 

NVIDIA uvádí speciální referenční edice nových grafických karet GeForce RTX splňující vysoké standardy společnosti. Klíčové vlastnosti těchto grafických karet jsou:

 

  • Přetaktování přímo z výroby s moderním 13fázovým napájením iMON DrMOS a dalším přesně řízeným napájením pro maximální přetaktování.
  • Dva 13lopatkové axiální ventilátory s 3x vyšším průtokem vzduchu a nízkou hlučností.
  • Kovaný, strojově opracovaný hliníkový kryt s broušenými okraji tvořící pevný a lehký rám přecházející do otevřeného designu s hladkými liniemi jdoucí po celém obvodu grafické karty. 
  • První vapor chamber použitý v rámci celé grafické karty. Je 2x větší, aby maximalizoval rozptýlení a odvod tepla.
  • Vylepšený DisplayPort 1.4a konektor s DSC umožňující přenos 8K rozlišení při 60 Hz.

 

Široká podpora GeForce RTX

Přední světoví vydavatelé, vývojáři a tvůrci herních enginů již oznámili podporu grafických karet GeForce RTX a poskytnou tak ray tracing v reálném čase, výkon a umělou inteligenci hráčům po celém světě. Mezi uvedenými tituly jsou například Battlefield V, Shadow of the Tomb Raider, Metro Exodus, Control a Assetto Corsa Competizone. Mezi tyto vývojáři patří EA, Square Enix, EPIC Games a další.

Platforma NVIDIA RTX se rychle stala standardem pro ray tracing v reálném čase a umělou inteligenci ve hrách. Osvojilo si ji také mnoho vývojářů profesionálních aplikací pro vykreslování, zahrnující Adobe, Autodesk či Pixar.

Cena začíná na 499 dolarech, předobjednávky jsou spuštěny a dostupnost stanovena na 20. září 2018

Cena grafických karet GeForce RTX včetně referenčních NVIDIA Founders Edition začíná na 499 dolarech a dostupné budou v 238 zemích světa. Vlastní modely budou prodávat společnosti ASUS, Colorful, EVGA, Gainward, Galaxy, Gigabyte, Innovision, MSI, Palit, PNY a Zotac.

 Již dnes lze předobjednat prostřednictvím webu nvidia.cz nebo na Alza.cz/Alza.sk modely GeForce RTX 2080 Ti a GeForce RTX 2080 s očekávanou dostupností 20. září 2018. Grafické karty GeForce GTX 2070 budou dostupné v říjnu tohoto roku.

 

GeForce GPU Ray Tracing Výkon* Paměť Founders Edition
RTX 2080 Ti 10 GigaRays/sec 78T RTX-OPS 11 GB 32 700 Kč
RTX 2080 8 GigaRays/sec 60T RTX-OPS 8 GB 21 999 Kč
RTX 2070 6 GigaRays/sec 45T RTX-OPS 8 GB 16 400 Kč

 

*Ekvivalentní souhrnné matematické operace, na kterých se podílejí Turing Shaders, CUDA Cores, Tensor Cores a RT Cores potřebné pro vykreslení RTX grafiky. Výsledek se týká referenčních modelů NVIDIA Founders Edition.

Buďte ve spojení s NVIDIA

Odebírejte NVIDIA blog, sledujte NVIDIA na Facebooku, Google+, Twitteru, LinkedIn a Instagramu nebo se podívejte na NVIDIA videa na YouTube a obrázky na Flickru.

O NVIDIA

Společnost NVIDIA vytvořila v roce 1999 technologii GPU, čímž nastartovala rozvoj počítačové herní zábavy, redefinovala moderní počítačovou grafiku a přinesla revoluci do oblasti paralelních výpočtů. V nedávné době pomohly GPU jednotky strojového učení vývoji moderní umělé inteligence – nové počítačové éry – kdy je GPU přímo mozkem počítačů, robotů a samořiditelných aut, která dokáží vnímat okolní prostředí a porozumět mu.  Více informací naleznete na stránce www.nvidia.com.

(1) Jako příprava na nově vznikající standard VirualLink byla implementována hardwarová podpora do grafických karet postavených na architektuře Turing dle “VirtualLink Advance Overview.” Pro více informací navštivte www.virtuallink.org.